Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Längesen jag blogga!!

Av Evelina Stahre - 26 juni 2011 22:16

Ojdå ber om ursäkt för mitt långa blogguppehåll!!!!


Det har varit ganska hektiskt sen april sist jag blogga, träning,jobba,tävling,träning,jobba,tävling,pojkvä
n,jobba,tävla ungefär så har det sett ut   Men nu har det släppt en sten kan man säga jag har kämpat med klass 1 länge, den påbörjades ju redan när jag börja hos Ingela första gången o det var ju alltså hmm april 2010 när Hollie va 7 månader då började jag känna att vi måste nog pröva tävla i lydnad eller en gång iallafall men så fort vi körde igång så va jag fast, älskar lydnad trodde jag skulle bli mest agility tjej men icke jag vill göra båda!! 

Man kan tro att intresset svalnar för lydnaden när man har ganska långa perioder som man får kämpa sig igenom men ICKE blir ännu mer taggad ta mig sjuttan!!!  

men det är skönt att göra nåt annat som i vårat fall är agility..


Men äntligen LP1 i Motala!!

    


En del tävlingar innan ca 10 st tror jag det blev med delade resultat..

Tävlingar;

1:a Valdemarsvik: 143,5p

2: Linköping: 149,5p

3: Katrineholm: 171,5p första 1:a priset

4: Mjölby:136,5p (Hollie var ju dålig fick magsjuka)

5: Söderköping:hittar inte resultat just nu

6: Norrköping:samma här 150 nåt

7:Västervik: 158p

 KM inoffeciellt 2 plats med 165p

8:Linköping: 161,5p andar 1:a priset

9: Motala: 177,5p tredje första priset,klassvinst o LP     Hon gick så himla bra o det kändes jätte bra o då har jag ändå saker som jag vet kan bli bättre så,SKITSKÖNT!!!!!!


Hade anmält mig till tre till tävlingar eftersom Hollie har varit så ojämn


10: Åtvidaberg; 158,5 på denna tävling gav hon mig fingret så då va jag måttligt road..


Tävling nr 11 o 12 åker vi inte på har jag bestämt jag är för trött på klass 1 nu så jag känner att jag inte kan prestera mitt bästa o då tappar jag ju Hollie helt..


Tre inoff. agilitytävlingar har vi hunnit med också på cupen i Åtvid.. gick bra för oss trots att vi är nybörjare o gång tre gjorde vi jätte fint men diska oss alla tre gångerna men den sista va ett riktigt snyggt lopp... Har två helt olika hundar vad gäller lydnad o agility hund hon blir totala motsatser... Supergalentokigborder är hon i agility så där får jag då också vara en helt annan förare för att det ska funka...



   

Nu är jag igång med bloggandet!!

 
 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

26 juni 2011 23:33

Fy tusan, vad ni är bra :) Det är ju inte alls många starter, Wilda o jag har gjort 5 så här långt plus KM:et men vi är ju inte klara än ;) Nu är det bara att ladda för klass 2.
Kram

http://flattar.wordpress.com

Evelina Stahre

26 juni 2011 23:47

det är ju egentligen inte så många men det känns som flera hundra ;)det är nog inte långt kvar för er o då får vi ladda ihop!!!
kramiz

 
Linda (&Inez)

Linda (&Inez)

27 juni 2011 07:44

Jag tror jag hade 13 starter i Lkl innan LP:t kom... ja några strö åren innan jag satsade oxå... Du är duktig med Hollan, det ska bli kul att se er i agility i verkligheten sen!

http://blogg.passagen.se/liri

Evelina Stahre

27 juni 2011 10:42

Tack! kommer ni o kollar på kanonsabotören i helgen??
kram

 
Linda (& Inez)

Linda (& Inez)

28 juni 2011 22:55

Jupp vi kommer till Kanonsabotören, men vet inte om jag hinner se large... tänkte kolla min ena kompis i medium och hejja på min forne vapendragare i small....

http://blogg.passagen.se/liri

Evelina Stahre

28 juni 2011 23:01

Jag är funkis hela lördagen o halva söndagen så då ses vi säkert nån gång!!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards