Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Är så GLAD!!!

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!


Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags 

   


Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....


Såg här ser vårat resultat ut:

Domare: Nils Berglund

Plats: 10p

Fritt följ: 6,5p

Läggande: 10p

Inkallande med ställande: 9p

Sändande med ställande: 9p

Apportering:8,5p

Fritt hopp över hinder: 10p

Fjärrdirigering: 10p

Helhetsintryck: 9p


Summa 179,5p 1:pris en 2:a placering o Lp2


Några ord om detta:

Platsen: Dk jag fick säga om "Lägg" en gång till hon la sig inte på första, det tror jag inte hon har gjort förut på tävling..

Fria följet: Ja då till det tokiga hon låste sig direkt när vi ställde upp på plan jag kan inte säga att det är på nåt speciellt utan bara hamnar i sin egna värld, hon hade kontakt med mig men hon låg alldeles för långt fram o så satte hon sig inte på några utav halterna..

Läggande: Där var domaren för snäll hon låg alldeles för långt fram i framföringen men snyggt läggande..

Inkallande med ställande: Lite tempo minskning innan ställandet annars fint stopp o vilka ingångar hon har fått igen KUL!!

Sändande med ställande: Där vart det tokigt jag drog nr 2 i startnr. o nr 1 innan mig bröt innan dettta moment så när jag ska köra så har dom inte satt upp någon ruta utan gör det medans vi står o  väntar, konerna stod i ett litet typ dike med lite högt gräs o hon ställer upp rutan precis intill det lite högre gräset så när jag säger rutan så sticker Hollie mot punkten till höger där konerna hade stått men går in direkt från sidan o då skriker jag stanna o hon står  duktig tjej :) Kanske hade varit bättre om jag tog en lov innan så hon inte såg riktigt när hon ställde upp konerna..

Apportering: Så fina apporteringar hon gör nu min Hollie hon har fin fart ut fint upptag men alldeles för mkt tugg vid tillbakagången..

Fritt hopp över hinder: Det var jätte högt!! Jag bad dom ta ner då tog hon bort en planka men jag hade velat tagit bort 2 istället men han svamla så dant så jag trodde inte jag fick sänka mer men det hade jag nog fått om jag sagt till lite mer.. tyckte jag hörde att hon snudda vid tillbaka hoppet men hon sätter sig så nära o med tanke på höjden så är jag jätte nöjd, o jätte fin ingång :)

Fjärren: En tia kanske vi var värda men jag vet att hon kan bättre(snabbare) men hon gjorde mkt bättre uppsitt en va hon har gjort innan..

Helhet: Jag är Självklart jätte nöjd synd bara att hon låste sig så mkt det va också ett tag sen hon gjorde..

Grattis till alla tjejer som gjorde fina rundor denna dag!!!!!!!!  

O tack Therese för sällskapet!!

 

 
 
Ancki Frida Agnes

Ancki Frida Agnes

2 november 2011 23:01

STORT GRATTIS igen till ert LP2. Tycker du har jättefina poäng. Det är väl fria följet som vi vet att hon lilla damen kan mycket bättre. Men det andra ska du vara riktigt nöjd med. Kul för er !!!

http://www.goldentjejerna.se

Evelina Stahre

2 november 2011 23:03

Tack kära du!! Ja det kan alltid bli lite tokigheter med denna dam det är det man aldrig vet hihi o kanske det som är min utmaning :)
Kramiz

 
Ingela

Ingela

2 november 2011 23:44

Stort grattis! En mycket fin runda av det jag hann att se! KRam

http://www.ostanvdindens.se

Evelina Stahre

3 november 2011 10:47

Tack snälla fröken!! O tack detsamma!!
Kramiz

 
Sandra o Assar

Sandra o Assar

10 november 2011 12:28

Försökte gratta dig via min telefon men det gick inte för det var en för dålig nätåtkomst(eller något), så nu får jag gratta här istället. GRATTIS! Shit vad ni är bra! Inga dåliga poäng heller :O

Nu ska ni upp i trean alltså. Hur ballt är inte det!?! :)

Många kramar!

http://www.cypriotiskherdehund.se

Evelina Stahre

10 november 2011 12:36

Tack snälla du!!!! :-D
Känns jätte kul har sista tävlingen i klass 2 nu på lördag sen dröjer det nog länge innan det tävlas iallafall officiellt :P
Får hitta lite träningstävlingar runt om :)
Hoppas allt är bra med er??
Kramiz

 
Johanna Nilsson

Johanna Nilsson

28 november 2011 12:10

Hej Evelina! Halkade in på din blogg och måste säga grattis till erat LPII!! Jag undrar var du har köpt dina röda träningsbyxor? har länge velat ha sådana, så måste passa på att fråga;)

MVH Johanna

http://gosolidsakleia.blogg.se

Evelina Stahre

28 december 2011 17:16

Har skrivit på din blogg :)

 
Johanna Nilsson

Johanna Nilsson

29 december 2011 12:44

Hej! Tack för ditt svar! Hade inte hittat byxorna, så tack för länken! :))

http://gosolidsakleia.blogg.se

Evelina Stahre

2 januari 2012 22:36

Så bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Av Evelina Stahre - 9 oktober 2011 15:57


Idag bar det av till Vadstenas brukshundklubb åkte tidigt ifall jag skulle åka fel o så ville jag se Sarah o Carina när dom tävla i klass 3... O med det måste jag gratulera Sarah o pippi som tog sitt Lp3 idag GRATTIS!!    Väldigt trevlig klubb ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards