Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Underbara Busan!!!

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!


 

   


Gud va kul!!!

Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :)

Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form hihi.. Men kände innan att hon va taggad o på så jag tänkte att vi prövar det idag värmde upp några minuter bara o sen fick hon sitta i bilen tills det nästan va dags o köra..

Jag har ju velat ha henne mer på i träning mer fokus på mig att hon blir mer "jobba jobba"....

O idag va hon så visst finns det massa o peta på idag men helheten o hennes vilja att jobba med mig väger över alla poäng är så glad att hon va så på dagens tävling :) Vi har ändå haft ett antal tävlingar där hon bla för att förklara mig bra nästan räckt ut tungan   o bara idag kör jag mitt egna race o förresten har jag inte tid med dig just nu.. Men det märks hur vi blir mer samspelta o att Hollie är bara trots allt 2 år så hon har ju haft sina hormon svängningar men börjar nog bli lite mer mogen nu...


Så här ser dagens program ut:

Domare: Anders Svensson

Tävlingsledare: Inger Timan


Platsliggande: 10p

Fritt följ:  7,5p går i dubbla spår långt fram språng marsch studsar

Läggande:  8,5 långt fram transport

Inkallande med ställande:  9 Sträcka ställandet

Sändande med ställande:  8 sätter sig

Apportering:  7p Stanna kom, tuggar

Fritt hopp över hinder:  10p

Fjärrdirrigering  7p Flyttar, sen ser jag inte vad det står knappa nåt, låg sittställning

Helhetsintryck:  9p


Några kommentarer till detta,

Fritt följ: ja som sagt taggad fnyser lite men SATTE sig i varje halt jihoo!! vad betyder går i dubbla spår??

Läggande: nöjd långt fram...

Inkallande med ställ: Fint hon tog lite mer steg än va hon brukar men det va jätte bra..Fin ingång...

Sänddande med ställ: Ja hon har fullt sug in hon vet va rutan är o tar mitt stanna kommando jaätte bra men slänger sig om o sätter sig?? jahopp det va nytt..

Apportering: Åhhh va nöjd jätte fint upptag  men hon hoppar runt när tävlingsledaren kommer fram med apporten som sagt lite het på gröten idag hihi... men annars fint lite mkt tugg men fin ingång..

Hoppet: Jätte bra

Fjärren: Återigen heeeet så hon hoppar fram en liten bit i första skifftet idag va det mkt bättre i sittet inte lika lågt men fortfarande inte helt rakt upp marginellt idag kanske... nöjd :)

Helhet: MKT NÖJD     

 


Kramizar

 
 
Ingela

Ingela

23 oktober 2011 21:24

Stort grattis Evelina!!!! Kram>§

http://www.ostanvindens.se

Evelina Stahre

23 oktober 2011 21:31

Tack o Kraaam Fröken!!!!

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

24 oktober 2011 07:49

Varmt Grattis till finaste tjejerna!

http://fanniewiktor.wordpress.com

Evelina Stahre

24 oktober 2011 09:33

Tack!!! kramiz

 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

24 oktober 2011 08:12

Jättestort grattis till er.
Kram Yvonne & Spike

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

Evelina Stahre

24 oktober 2011 09:33

Tack!!!! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Av Evelina Stahre - 9 oktober 2011 15:57


Idag bar det av till Vadstenas brukshundklubb åkte tidigt ifall jag skulle åka fel o så ville jag se Sarah o Carina när dom tävla i klass 3... O med det måste jag gratulera Sarah o pippi som tog sitt Lp3 idag GRATTIS!!    Väldigt trevlig klubb ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards