Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Woooops!!

Av Evelina Stahre - 6 oktober 2011 21:39

Nu blev det så där långt uppehåll igen på bloggandet men jag är inget bra på att blogga  


Sammanfattningsvis av sommaren så har den varit bra lite knagglig början men sen så vart det kanon.. 

                       


Man säger att man ska göra så himla mkt på semestern men jag hann nog som vanligt inte med hälften av avd jag hade tänkt mig men har njutit av mina hela 2 veckor, hjar sparat så jag kan ta ut lite då o då istället hade ändå inget speciellt o göra på semestern,o är det roligare o ta det senare när alla andra måste jobba hihi...


Vi va på sälsafari för inte så längesen såg inte så många sälar bara en o den va bara uppe nån sekunden, många havsörnar såg vi, men vi hade sååå bra väder o en vacker skärgård att njuta av så det gjorde inget att vi inte såg så många sälar.      


Hon som var våran guide på båten var även fåruppfödare så vi stanna till på en ö på vägen hem o kolla till dom..    


Idag har jag varit o sett på när ett härligt gäng vall tränar jätte intressant o spännande att titta på verkligen duktiga vovvar o hundförare, det roligaste av allt va att det va bara border collies o alla satt o stirra på fåren o hade full kontroll på dom men vem satt med ryggen åt andra hållet o titta på nåt helt annat Hollie sötnos   matte har ju lärt mig att man inte ska bry sig om får   


 

Ser fram emot höst o vintern är väl mest mörkret jag tycker är jobbigt framförallt när man bor på landet därför blir det mer kvällspromenader i åtvid om kvälla, skulle va om hela hösten regnar bort det är ju träligt..


Laddar annars för mkt hundaktiviteter framöver, ska tävla heklgen som kommer lördag-Söderköping söndag-Vadstena Lydnad klass 2

3 tävlingar efter helgen har jag anmält mig till så vi får se hur det går  


Även spännande kurs med Lotta Linusson nästa helg, jag är väldigt förväntansfull inför den hoppas den blir bra..


Tagit tag i agilityn på allvar va uppe bla hos Annica Aller o träna o där fick jag med mig mkt o kändes skit bra så dit måste vi åka snart igen undra om det blir i år, tveksamt...

Vi kommer kunna träna varje söndag i ridhus hela vintern så det är ju kanon hoppas vi kan ta vårat Lp2 i höst/vinter skulle villja koncentrera mig lite mer på agilityn kommande tid men men vi fär se som sagt...   


Tänkte att jag ska starta Hollie i början av nästa år i agility o hoppklass 1 känns som vi är redo då så det blir nog kanon...

En tripp till Gotland kan det ev bli med härligt gäng o tävla..


Börjat funderat på att skaffa en till vovve till vårat team men det blir inte än men tankarna finns där, samtidigt vill jag ju ge Hollie all min energi när vi är så här i början på allt...  


O så ska jag till Ullared med therese o hennes syster, har inte varit där på typ 10 år så där ska det shoppas en massa!!!  

Lovar att försöka igen på att uppdatera mig lite mer...

Kram



 
 
Sandra och Assar

Sandra och Assar

7 oktober 2011 10:22

Vad duktiga ni är! Hollie är så duktig så jag tror nog ni har ert LP2 inom kort. Vad kul att det går så bra på Agilityn också. Hoppas jag får se er någongång på en tävling. Hojta till om du ska upp i Stockholmstrakten. Visst är det trist med mörkret. Jag bor ju ganska centralt i Solna och det värsta är att man nästan skiter på sig när man möter folk i skogsdungarna eftersom man nu inte ser dem för ens de är typ 2 meter ifrån. Jag lovar att man hinner tänka våldtäkt eller mord bde en och två gånger haha! Tur att man har hund kan man tänka då men Assar är mörkrädd som tusan :S Kram!

http://www.cypriotiskherdehund.se

Evelina Stahre

7 oktober 2011 11:47

Jag hoppas verkligen vi hinner ta det innan året satt upp det som ett mål men jag blir inte ledsen om det inte går då tar vi det i vår istället :P hoppas bara hon ligger på platsen vi har haft lite strul där reste sig en gång o det sätter sig lite på hennes hjärna då att så kan man ju göra men vi har försökt arbeta bort det så håll tummarna.. Ja fy sjuttan för mörkret har inte så många fulgubbar här men vi har ju fått en varg som går här o den vill jag nog inte möta i mörkret heller :) Du kan låna hollie hon är riktigt bra vakt hund hihi Assar känner sig nog trygg med då hihi :) Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards