Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Dagens tävling :-)

Av Evelina Stahre - 8 oktober 2011 19:33

Då var det dags för lite tävling igen!!  Som jag har längtat o det har jag faktiskt!!

Åkte vid 08,00 imorse så vi skulle ha god tid på oss att ta en promenad o värma upp..


Elit o klass 3 gick ganska fort va bara en tävlande i elit o jag tror det var 2 tävlande i klass 3..


Drog startnr. 2 o det är inte mig emot kan gärna starta först annars står man o blir mer nervös om man får sent start nr o om det är många i ens klass...


Första momentet platsliggande: det är det momentet jag va mest orolig för, jag har fått börja om där, Hollie reste sig en gång o kom bakom planket på våran debut tävling i klass 2 i Valdemarsvik o sen va det som det satte sig hon börja krångla massa o jag tog in en boll i träningen o la vid planket för att kanske få en säkrare plats men det bara blev värr av den

Så målet med dagens tävling va att hon skulle i hopp om ligga kvar på platsen o DET gjorde hon!!!!!! hualigen men det va låååånga 3 minuter..... 


Hanna hade startnr. 1 hann inte se så mkt jag stod o ladda bakom men mkt fina moment o poäng hade dom men ack så nära en andra plats med 159,5p nära nära...


Så här blev dagens resultat för min del:

Domare : Anders Svensson

TL: Thina Johansson


Platsliggande: 10p

Fritt följ: 7,5p      ss, växlar pos, tränger vä sväng.

Läggande: 8,5     Ngt långsamt läggande, ngt låg sittställning

Inkallande med ställande: 9,5   Ngt steg i ställandet

Sändande med ställande: 10p

Apportering: 0p

Fritt hopp över hinder: 9p  Ngt segt avslut

Fjärrdirigering: 6p

Helhet: 9p  Bra samarbete

Totalt: 159p


Suuuuurt!!!! men men jag är mkt nöjd ändå över dagens tävling

Rutan gjorde hon jätte fint likadant ställandet..

hoppet va fint hon kommer lite nära efter hoppet men det gick bra ändå..

Hon kom ihåg alla avslut på både hoppet.ställandet o apporten fast utan apport hihi.. Det har vi jobbat mkt med på sista tiden för dom va som bortblåsta när vi lärde in dom nya momenten inför klass2.

Fjärren gick inte riktigt så bra,  hon har jättefina o snabba både uppsitt o lägganden men idag så gjorde hon alla skifften men uppsittet blev ett halvt upsitt vid skiffte... Däremot lärde jag in ett annat kommando ord för nerläggandet vid sidan för att få henne rak i kroppen o det gick suveränt jätte snabbt, rakt o fint!!!


Då till apporten jo den nedrans träsaken kommer jag nog bli gråhårig på.. Apporten kommer ju direkt efter rutan o Hollie är ju laddad till tusen efter den o jag stod från samma håll som jag skicka in till rutan men snett till höger ni kan ju tänka er va min tjej hade i tankarna då o så vart mitt kast så bra att den studsa ännu mer åt rutan hållet så när jag säger apport så springer Hollie rakt mot rutan så jag skriker till - Hollie!!! men hon va så uppskruvad så jag kallade bara in henne till min sida.. Visst om jag hade sagt till henne att ta apporten på vägen tillbaka kanske hon hade tagit den men tyckte att det var redan kört lixom..Det måste ju vi verkligen träna mer på upptäckte redan samma sak på onsdags träningen att suget mot rutan är stor så träna träna träna!!!! olyckliga poäng...


Det jag har störst bekymmer med Hollie är det som händer vid varje tävling att hon blir så disträ låser sig på nåt att titta på idag löv tex... Man vet inte riktigt var man har henne när man går in på plan o så är det lite jobbigt att det är för hon kan ju mkt bättre vet inte riktigt vad jag ska göra för att hon ska släppa tankarna o va uppmärksam på mig händer ju aldrig på träning måste väl ut o tränings tävla mer men det är dåligt om såna runtomkring..hon lyssnar inte om jag tex ber henne att sätta sig bättre så är hon i sin värld  


Ett JÄTTe GRATTIS till Nancy o Mogge som tog sitt LP2 idag o även klassvinst!!


Vi kom på en trdje plats med våra nedrans 159po ett 2 pris men nya tag imorrn igen då bär det av till Vadstena...

  


Ett jätte stort Grattis till mina kära vänner Sandra o Fredrik som igår fick en frisk  liten pojke!!!!!  


Kramiz



 
 
Thina (TL)

Thina (TL)

8 oktober 2011 21:05

Tänk om du lagt till ett dk när hon nästan sprang över apporten på vägen tillbaka. Tänk om du sagt apport o hon tagit den...... Jaja bara att träna. Ett ynka litet poäng på fjärren. Fy så surt. (har varit 2.5 p ifr[n o tyckte det var surt.

http://hotnshamless.se

Evelina Stahre

8 oktober 2011 21:19

Känner att jag kommer göra så nästa gång om det blir läge för det :) ska försöka få apporten lika rolig som rutan om det nu går hihi... :)

 
Ancki Frida Agnes

Ancki Frida Agnes

8 oktober 2011 21:11

Jag förstår att det är lite oroligt när Hollie beter sig lite annorlunda när det är tävling. Ni är ju så himla duktiga på träningen. Men jag tycker ändå att ni har skitbra poäng på dom flesta momenten. Jag är säker på att ni snart fixar ett 1:a pris. Kram

http://www.goldentjejerna.se

Evelina Stahre

8 oktober 2011 21:16

Tack Ancki!! Och poängen är faktiskt bra bara lite synd på att vi nolla apporten :P
Kramiz

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

9 oktober 2011 06:41

Ett stort Grattis till att Hollie låg kvar på platsen och till övriga fina poäng!
Idag, känner jag på mig, att ni lyckas med ett förstapris! Lycka Till! Kram

http://fanniewiktor.wordpress.com

Evelina Stahre

9 oktober 2011 15:53

Tack Ewa!! Och idag gick det ju kanon så nu bara ligger vi o myser i soffan ;)
Kramiz

 
Ingela

Ingela

9 oktober 2011 13:59

En jättefin runda av er!!! Du är helt suverän. Det har vi ju sett i dag!! Stort grattis till två dagars fina rundor!!! Och ert första förstapris i klass 2.! Kram

http://www.ostanvindens.se

Evelina Stahre

9 oktober 2011 15:54

Tack snälla fröken!! Vi skulle ju inte va där vi är idag utan din guidning o hjälp så tack så mkt nu är det bara köra på mot toppen hihi...
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards