Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Härlig hundträning!!

Av Evelina Stahre - 2 april 2011 22:14

Idag var det jobb på fm därefter till Linköpings brukshundklubb för härlig hunträning med flickorna Hanna o Carro....


Jag visste vad jag skulle lägga ner tid på o det var stadgan i läggandet o ställandet eftersom hon har börjat röra på sig..


Men vi började med en plats där jag lägger Hollie som vanligt det vill säga rakt sen har hon ju en tendens till att lägga ner sig på rumpan ändå o då går jag o lägger om henne tror det vart ett par gånger ändå lagt en boll framför för att hon ska fokusera på nåt.


Sen mitt upp i allt lägger Hollie av världens nys så Melker brevid bara flygerupp, stackarn men det såg lite kul ut hihi!


Sen när jag ska sätta upp henne så säger jag upp lite glatt men hon ligger kvar då säger jag upp med en lite mer bestämd röst o då sätter hon sig så jag märkte senare i träningen att jag måste tänka på hur jag säger upp....

Efter det diskutera jag lite med Carro o Hanna att jag nog ska gå tillbaka till att lägga Hollie på sidan hon är nog mer bekväm så...

Vi gjorde senare en plats o då la jag henne på sidan o då låg hon helt stilla o med bra fokus så det kör vi på...


Sen då till ställandet/läggandet...

Hanna titta på när vi gjorde ett ställande o efter jag sagt stanna o går en bit för att vända mig om så är hon på väg emot mig, jag hann alltså inte ens vända mig knappt om..

Ja sa det till Hanna lite förtvivlat va sjuttan gör hon så för nu hade jag ju börjat hjälpa henne när jag vänder mig om men nu funka ju inte det heller..!!??

Då sa Hanna den perfekta idén att lägga en extern belöning bakåt (bollen) o sen vänta med o skicka henne till den förns jag har ställt mig brevid, o se där ja hitta vi våran grej ett jätte bra/snabbt ställande ett litet ryck i hollie första gången vi körde men hon stod still sen fick hon sin belöning!!!


Sen gick det skit bra provade efter ett par gånger när vi hade kört på det sättet att hålla i bollen på samma sätt o skicka den bakåt när jag ställde mig brevid o det funka med jätte bra men det har jag inte bråttom med först den andra varianten ett tag nu....

Vi körde likadant i läggandet o det gick jätte bra där med!!!


Tack Hanna för hjälpen ;) guld värt!!!


Apporten gick med bra idag när Carro kommendera hon tjuva inte...


Linförigheten var jag väldigt nöjd med hon gör fina vä.svängar ngt efter i hö.svängarna så det får vi träna mer på o halterna sätter hon sig men lite segt ibland så där måste jag göra nåt mer så det blir lite bättre, men inget godis i händerna för då går hon på det o det gick fin fint ändå!!!


Gjorde tandvisning med två personer tyvärr inte karlar men märkte på Hollie att hon blev osäker men momentet gick bra man ser att det inte är det roligaste hon vet men det går o hon har nog börjat accepterat.....


Hon va riktigt med idag Bulan, men oj så trött sen för hon fick jobba intensivt idag o med mkt rolig belöning :)

 

Alltid lika roligt o träffas med tjejerna Tack för en härlig dag!!!!


 
 
Ingela

Ingela

2 april 2011 23:09

Oj vilket fint pass! Underbart med god träningskamrater, det är guld värt!

http://www.ostanvindens.se

Evelina Stahre

2 april 2011 23:38

Verkligen!! :)

 
Hanna och hundarna

Hanna och hundarna

3 april 2011 13:01

Tack själv :) Det är så kul att träna med er då man verkligen kan diskutera och hjälpa varandra!! Kul att min idé funkade på Hollie :) Mycket nyttigt att vara på nya platser också :) ett mycket fint pass för oss alla tre med lite klurigheter också.. Tur att vi har varandra ! Kram

http://hannaholm.wordpress.com

Evelina Stahre

4 april 2011 09:38

Ja håller med vi är ett fint tränings gäng mkt kul!!
kramiz

 
Ingen bild

Pata

3 april 2011 22:15

Vilken fin blogg!
Jag tror att Hollies Nys var en ren taktikgre hon är ju inte dum!

Evelina Stahre

4 april 2011 09:35

Hihi det har du rätt i hon är inte dum inte, puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards