Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Lite träning :)

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..


Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag..

Värmde upp en stund o hon kändes pigg o alert hon är nämligen  ganska skendräktig för tillfället lite hängig o grinig/tjurig mot andra hundar...

Platsen på drygt 3 minuter gick jätte bra mkt störning med runt om. Sen en sitt i grupp på drygt 1,5 minut gick med fin fint 


Sen forsatte jag med ett kortare fritt följ för att belöna mkt på vänster halter som hon haft svårt för eller rättare sagt att sätta sig på halterna överhuvudtaget har varit svårt, hon har för hög förväntan på belöningen så hon sätter sig otroligt segt/långsamt varenda tävling har det stått det på bedömmningen...

Så det körde vi mkt idag + starterna att hon inte hamnar för långt fram vilket hon gjorde idag så det tränade vi vidare på...


Sen apport träning alldeles för mkt rävhopp idag!!!!    

Vad göra??!!

Ja jag fortsätter väl med det jag gör hon får ingen belöning när hon gör så utan när hon lyckas på upptaget o gör det fint så får hon jätte belöning men det blir kanske 1 av 5 gånger bra en så länge nåt jag tänkte fokusera mer på i helgen då jag ska på  kurs o kan då fråga om lite tips...


Fjärren körde jag idag med lite annorlunda belönings metod som funka bra fick hjälp av en kompis att funka som en belönings hållare kan man säga, lite sneda lägganden från sidan idag men det lossna sen när jag kom på varför kan också va att vi fortfarande är i början med det kommando ordet så kanske inte riktigt hundra med det ännu..

Mkt nöjd annars fina uppsitt kan nog bli lite bättre.  jätte fina lägganden..


Sen lite rutan träning borde ju lagt det innan apporten men det blidde inte så idag, dålig planering av mig   ...

La själv o sen fick hjälp med att lägga belöning i rutan o hon sticker ju in som ett skott!! sen körde en ruta utan belöning i o då hade jag lite svårt att få stopp på henne   hon låste sig lite på att få ta belöningen som ligger långt bak i mitten av rutan så hon ställde sig lite utanför bakre linjen men fick till det tillslut...

Kändes annars som en väldigt bra träning idag jag är jätte nöjd....


Imorrn är det agility träning som står på schemat sen vila på fredag o sen är det HELG o Lotta Linusson kurs hela helgen med vad jag tror är ett toppen gäng, kul ska det bli  


     
Lite bilder på min förra häst o en bild på hennes nya ägare som jag är så glad för att jag hitta .... 

Kramiz


 
 
Linda

Linda

13 oktober 2011 05:28

Vilan verkar ha gjort henne gott!!!

http://blogg.passagen.se/liri

Evelina Stahre

13 oktober 2011 10:41

hihi ja det har det nog, lite mer speedad bara :)
kramiz

 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

13 oktober 2011 07:43

Hej
Vad duktig du blivit på att blogga :)
Det låter som en bra träning.Hon är ju härlig o duktig din lilla loppa.
Låter kul med kursen som du ska på i helgen.
Ha det gott så hörs vi.
Kram

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

Evelina Stahre

13 oktober 2011 10:31

Ja visst är jag få se hur länge det håller i hihi :)
Har höga förväntningar på helgen så hoppas det blir bra :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 9 oktober 2011 15:57


Idag bar det av till Vadstenas brukshundklubb åkte tidigt ifall jag skulle åka fel o så ville jag se Sarah o Carina när dom tävla i klass 3... O med det måste jag gratulera Sarah o pippi som tog sitt Lp3 idag GRATTIS!!    Väldigt trevlig klubb ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards