Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Första tävlingen!!

Av Evelina Stahre - 10 april 2011 18:49

Åhh va kul denna dag varit :)


Hollie o jag gjorde våran debut i klass 1 officiellt..

Vackert väder o med massa härliga människor o vovvar :)


Innan tänkte jag mkt på det moment jag har upplevt som svårast/jobbigast tandvisningen Hollie har tyckt det var jätte läskigt väldigt osäker..

Men det gick så in i hundan bra så en 10 poängare blidde det duktig snörpa..


Så här ser dagens resultat ut:

Plats: 10p

Tandvisning: 10p

Linförighet: 7p Dk sitter bakom dålig avslutning

Läggande: 9p tar ett par steg

Inkallande: 9 Bättre tempo önskas

Ställande: 0p lägger sig

Apportering: 5p flera kommandon

Hopp över hinder: 8,5p mkt seg avslutning

Helhetsintryck: 8,5p Bra förararbete, träna på!

Summa 143,5p


Ja som ni ser så märktes det att hon var loj hon brukar aldrig ha dålig fart tex på inkallningen, hihi o på linf. i slutet vart det lite tokigt ju en helt om halt o hon sitter på min högra sida o med ryggen frmåt o jag tar ett dk o säger fot men nää hon satt bättre så idag..

apporteringen förstod jag att det skulle bli tokigt hon gnällde o försökte bla att ta apporten upp o ner (knas) innan när vi värmde upp..

Kul att han skrev bra förararbete tycker jag för jag va inte nervös kände mig väldigt lugn o sansad o trots att det gick lite tokigt idag så försökte jag peppa henne så det kändes bra..

Kan säkert bero på allt möjligt att hon va lite loj idag skendräktighet, värmde upp för länge, kom dit för tidigt hon blev trött eller jag gjorde nå lustigt men hon har varit loj hemma sista tiden o det var hon sist med efter löpet...

Dumt o tävla nu kanske om hon är loj men tycker hon har gått bra på träning så va fasen nu kör vi!!!


Grattis till alla duktiga idag!!!!!

 

Klass 1 vinnarna!!!!

Hanna 1:a med Roxy  Carro 2:a med Melker Yvonne 3:a med Ziggy


Hollie är tröttis o säger tack för idag :)

    

 
 
Hanna och hundarna

Hanna och hundarna

10 april 2011 19:31

Härlig inställning Evelina!!! Hon kan gå sååå fint och flera moment idag var kanon men som sagt hon kanske är lite skendräktig vilket gör henne loj och ofokuserad men kämpa på :) Tack för en underbar debut :) Kramisar

http://hannaholm.wordpress.com

Evelina Stahre

10 april 2011 19:51

Tack själv!O en än gång GRATTIS till en kanon start!! ni var så jätte duktiga, fina Roxy :)

Kramisar

 
Sandra och Assar

Sandra och Assar

10 april 2011 19:47

Grattis till den suveräna debuten! Det är ju hemskt nervöst när man ska ut och tävla så ni var verkligen jätteduktiga. Lycka till i fortsättningen också.

http://www.cypriotiskherdehund.se

Evelina Stahre

10 april 2011 19:53

Tack så jätte mkt, det är ju mkt nerver o annat nu i början men man blir ju snabbt taggad o redan sugen på nästa tävling :)
Hoppas allt är bra med er o Assar tyckte jag såg nåt om tillökning, Grattis!!!!

Kram

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

10 april 2011 20:02

Grattis till er båda, vet ju att ni kan bättre men gläds med dig att du är nöjd! Ses på onsdag! Kram på dig och nospuss på Hollie!

http://goldenhits.blogg.se

Evelina Stahre

10 april 2011 20:10

Tack! grattis till erat fina program med hoppas det känns bra eter dagens tävling!!!
Ses på onsdag!!
Kram till er allihop o Hollan nosar tillbaka ;)

 
Carro

Carro

10 april 2011 20:02

Bra jobbat idag! Vi vet ju vad hon kan så på´t igen! Kämpa på!! Kramar

http://pudelrace.se

Evelina Stahre

10 april 2011 20:08

Tack! härligt med såna vänner som ni som peppar o stöttar varann, det är bare på´t igen som sagt ;)
Grattis igen ni är helt fantastiska att titta på du o Melker!!!
Kramelikram

 
Ingela

Ingela

10 april 2011 21:13

NI var jätteduktiga. Klart ni ska tävla man får lära sig med tiden hur man tävlar henne när hon är så här. Det fixar du galant du är så observant och planerande i din träning!!!
Kram

http://www.ostanvindens.se

Evelina Stahre

11 april 2011 10:32

Tack fröken!! :) kram

 
Ancki Frida Agnes

Ancki Frida Agnes

10 april 2011 22:28

Bra jobbat av er båda!!! Så grattis till eran debut! Ni är ju super duktiga på träning så det är klart att ni är värda ett starkt 1:a pris nästa gång! Men det är toppen att du är positiv. Med det kommer man långt! Vi ses på onsdag!

http://www.goldentjejerna.se

Evelina Stahre

11 april 2011 10:33

Tack så mkt, vi tar det nästa gång!! hihi kram o ses på onsdag....

 
Louise

Louise

10 april 2011 22:37

Ohh vad kul Evelina. Stort grattis till er, så himla kul att ni fixa tandvisningen med. Så glad för din skull ! Lycka till nu, för nu laddar vi för en härlig tävlingssäsong i vår ! :D

http://louisek.webblogg.se

Evelina Stahre

11 april 2011 10:34

Jajjemän nu kör vi!! O Tack så mkt, hoppas vi ses snart, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards