Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Första blogginlägget!! :-)

Av Evelina Stahre - 3 mars 2011 23:21

Oj oj oj vad har jag gett mig in på!!??? blogga jag??? men ok jag ska ge det ett försök iallefall...

 

Vill bara börja med att redan nu be om ursäkt för eventuella felstavningar o min vackra östgötska som säkert kommer lysa egenom både här o där..

 

Hoppar tillbaka till gårdagen med ett litet sammandrag var ju en himla konstig dag må jag säga....

Jobba på fm för att sedan ta lunch o åka vidare till hundträning hos Ingela ( jädra blask väglag att köra i ) men solen sken så härligt!! tycker det vore skönt om denna snö kunde smällta bort nu!!

 

Träningen gick över förväntan för att haft ett uppehåll av olika anledningar som jag säkert kommer in på vid annat tillfälle.

Vilken kontakt Hollie hade hon hade full fokus på mig den dagen skithärlig känsla! Hon droppa tom bollen som är en himla stark belöning för henne som hon gärna tar ett par tre varv med :P för att leta var är matte?? har hon gömt sig?? henne ska jag hitta!!! o det för mig o henne var en himla stor grej!!

tränade på alla moment, 3 moment med kommendering av Ingela jag hade Inkallning, ställande o apport.

 

 Inkallningen lite störning i början med en blick bort sen var det jobb igen, hon hade jätte fin fart, fint sättande lite lång sväng vid ingången men det var lite halt, så det kändes kanon!

 Ställandet ok men något tramp o sen ställer hon sig lite snett som jag fick bra tips på hur vi ska träna bort, hon stod kvar vid återgången som jag haft lite problem med men hon stod stenstilla hela tiden, ska även ta fram bollen o träna in snabbare ställanden så det blir mer direkt...

 Apporten gick med bra inga tugg hon titta på mig, måste träna mer stadga där så det är påbörjat...

 

Sen hade vi två jätte trevliga praktikanter med oss Louise som jag känner lite sen innan o sen en ny tjej Mariette...

Tog hjälp av Louise med linf. o Hollie hade fin kontakt bra position väldigt nöjd med linf. detta pass, behöver ju torrgå själv lite mer!!

Mariette fick göra en tandvisning på Hollan o det gick också riktig bra så om det ändå kunde vara så att det är fler kvinnliga domare därute, suck!

 

Sammanfattning om dagens träning SKITBRA o SKITKUL!!!!

Fick nog nån läxa men det kommer jag inte ihåg just nu ;P

 

Nu till det lite mindre roliga...

På kvällen när jag kommit hem sen så känner jag nåt i handen kollar till o ser att jag är blå på fler ställen, går fram till lite bätter ljus tror först nämligen att jag målat mig eller nåt men ser att så är inte fallet..

Börjar sedan bli vit prickig o det liksom stasar sig i hande skakar mer än normalt o känner att det domnar bort, känningar upp en bit på armen, blir jätte orolig ringer 112 jag tror att det är en början på propp kanske så dom skickar en ambulans paniken sprider sig bla hos mina föräldrar mig med blev lite rädd snurrar mkt i skallen, tänkte mest på Hollie ringde pappa att han skulle komma ner o ta hand om Hollie ifall jag skulle behöva åka iväg... Dom kollar att jag har puls ut i fingrarna o det har jag men jag blir mer blå o sen va jag väldigt kall... Dom bedömde att ta in mig till akuten för att undersöka vidare dom hade ingen diretkt förklaring kunde va o bero på allt möjligt. Vänta en stund på akuten fick jag göra min kära bror kom förbi en snabbis, men dom konstatera att det inte va nåt allvarligt o jag hade fått tillbaka bättre färg o inga känningar upp i armen längre... Vad detta sen beror på är det ingen som vet så fortsättning följer.............. 

 

Nu är bloggandet igång o jädrans så mkt det blev whops!!!

 

 

 

 
 
Linda (& Inez)

Linda (& Inez)

4 mars 2011 05:22

Välkommen till bloggvärlden!
Otäckt med propparna...

http://blogg.passagen.se/liri

Evelina Stahre

5 mars 2011 22:51

Tack så mkt
Som tur inga efterdoningar i handen det bara försvann, lustigt..
kram

 
Malin o Sasha

Malin o Sasha

4 mars 2011 07:01

Wohoo!! Välkommen till bloggarnas värld Eve!
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

Evelina Stahre

5 mars 2011 22:49

Man tackar!!!
kram

 
Ingen bild

Nataliie

4 mars 2011 09:33

Fiiin blogg:)

www.nataliiee.devote.se

Evelina Stahre

5 mars 2011 22:49

Tackar!!!!!
kram

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

4 mars 2011 10:01

Välkommen till cybervärlden:-)!
Vad roligt att du är glad och nöjd över fina Hollie! Såg er inte så mycket men det jag såg var jättefint och ni hade ju så roligt tillsammans!
Trist med handen men skönt att det inte var ngt allvarligt. Ha en bra vecka! Kram

http://goldenhits.blogg.se

Evelina Stahre

5 mars 2011 22:49

Tack!
Ni var jätte fina på planen idag i Söderköping, Grattis till ett fint program!!
kram

 
Louise

Louise

5 mars 2011 16:37

Oh det är jättekul att se er träna, det ser så fint ut. Jag hoppas verkligen jag får möta er på tävlingsbanan snart !

Tack för all stöttning idag. Det gjorde susen !

Ha det bra, kram

http://louisek.webblogg.se

Evelina Stahre

5 mars 2011 22:47

Grattis igen !!!!
Vi kommer defenitivt ses snart på banorna!!!

Inga problem va inte träningsvänner till för ;)

kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards