Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Träning!!

Av Evelina Stahre - 9 mars 2011 23:16

Idag var jag ledig på em o då brukar det bära av till Ringarum fär hundträning o idag var inget undantag....

Idag fick vi köra alla moment i den klassen vi är i o Eva, Carro o jag körde tillsammans...

la en plats med Hollie o Viktor o det gick bra förutom att hon vinkla baken åt sidan o jag har ju börjat lägga henne rakt så jag gick tillbaka o la om, men annars låg hon bra hon la tom ner huvudet på marken så till skillnad från  i höstas då hon inte låg alls så känns hon mkt tryggare o säker nu....

 

Sen körde vi med ingång på plan o där har jag bestämt att hon ska gå fot för jag vill samla ihop henne från start...

Linf. idag var inte den bästa lite okoncentrerad, däremot börjar halterna vä. hö. bli bättre..

I både läggandet o ställandet låg hon för långt fram idag vet inte vad jag gjorde som gjorde så hon gick framför men när jag fick in henne i rätt pos. så la hon sig o ställde sig..

I ställandet så stod hon inte kvar så jag fick göra om återgången men det får vi träna mer....

Inkallningen ok...

apporten tjuva hon knäppmajan men annars håller hon väldigt fint....

hoppet gick bra men hon hörde inte fördta gången så jag fick säga om va lite störningar precis bakom...

Sen märker jag att hon är väldigt störningskänslig på pip leksaker så det måste vi jobba med....

La en plats till efter Eva hade kört klart så att även Carro fick lägga en plats med Melker,  en bra plats där med trots att det ringde i min mobil 2 gånger men Hollie låg rakt o stilla i 3 minuter, duktig tjej!!!

Sen var det Carros tur att köra ettan..

Jag tror att  vi allihop har saker vi känner att vi kan träna mer på men tyckte vi jobba på bra....

Sen fick jag några härliga pussar av söta Enzo!!!! sötis!!!

låna bild av Lotta hoppas det går bra? annars tar jag bort den ;)

FRÖKEN SE HÄR!!!!!!

Nu har jag anmält mig till massa tävlingar med!!

Debut Valdemarsvik 10/4

Linköping 17/4

Katrineholm 29/4

Gamleby 15/5

Söderköping 27/5

Västervik 29/5

 

En bra början tycker jag!!!!

  

Nu säger vi GOD NATT!!!!!

 
 
Sandra och Assar

Sandra och Assar

10 mars 2011 00:22

Vad duktiga ni är! Det kommer gå jättebra på kommande tävlingar, det är jag helt säker på.

http://www.cypriotiskherdehund.se

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:45

Hoppas det!! Kommer va såååå nervös :) Hoppas allt är bra med er....?
Kram

 
Sara & Lusse& Lusse

Sara & Lusse& Lusse

10 mars 2011 07:44

hihi så söööt hon är när hon är nerbäddad! :) duktiga du som anmält till massa tävlingar! Heja! :) Kram Sara & Lusse

http://sarabroms.blogspot.com

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:46

Kommer va skit nervös!!!!
Kramiz

 
Lotta o Pojkarna

Lotta o Pojkarna

10 mars 2011 07:55

klart att det går bra att ta bilden,men den är ju gammal måste ta lite nya han e ju snart 15 veckor..hmm dem där sylvassa tänder bara jaja dem lossnar väl snart.Härligt att det känns bra,såg ju inget utav er andra hade ju nog med vårt program herregud vad långt det är i KL 3...haha hoppas vi ses snart igen och lycka till på tävlingarna ses nog på ngn utav dem kram kram..

http://zebulon.bloggplatsen.se

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:48

Såg lite när ni träna det såg ju kanon ut bare o starte vet ja!!! ;)
Hoppas vi ses snart med så jag kan gosa med lillplutten igen...
Kramiz

 
Veronica

Veronica

10 mars 2011 08:36

Mysig bild på Hollie när hon säger God natt ;))) Bra gjort att du anmält er till tävlingar, vi kommer och hejjar på er på några av dom!!!!!
Kramiz!!!

http://www.cockergrabbarna.se

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:48

Tack det kan vi behöva ska inte ni tävla nåt???
Kram

 
Malin

Malin

10 mars 2011 09:07

Oj, du har verkligen blivit tävlingsbiten:) BRA!!!!!!!!!! Får se om ja kan anmäla till någon av de tävlignarna så att man blir heja på av ett helt gäng^^.
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:50

Jaaa klart vi ska heja Heja Heja!!!!!!
Nu är det ingen återvändo!!!!
Kramiz

 
Louise

Louise

10 mars 2011 11:15

Oh vad kul. de var riktigt många tävlingar, jag tror det räcker med tre för er två :P ni är ju så duktiga =)
Jag hoppas jag är hemma så jag kan hejja på er, tova får väll vara hemma och kurera sig...
ha det bra, kramiz

http://louisek.webblogg.se

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:51

Åh tack så mkt det var snällt :)
Ge Tova en krya på sig kram från mig o Hollan så väntar vi på er på tävlingsbanorna :)
Kram

 
Ingela

Ingela

11 mars 2011 00:03

Haha nu är jag mycket nöjd!!! Kram

http://www.ostanvindens.se

Evelina Stahre

12 mars 2011 10:51

Hihi!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards