Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Lydnadscupen!!

Av Evelina Stahre - 14 mars 2011 22:59

Ja då var det dags för en lydnadscupsmåndag igen.....

Näst sista gången, nästa gång är det avslutning, tycker jag har varit flitig bara missat 2 gånger tror jag....


Då till kvällens program En liten ofokuserad tjej på plan idag vet inte varför men idag värmde jag inte upp lika länge som sist men det kan va vad som...


Platsen Yes hon låg kvar!!!!! men lite mer osäkert hon la sig även på sidan o titta en hel del omkring sig mkt fågelläten bla....

Linf. va väl lite här o där för att sammanfatta den   fick säga till henne...

va med ngt på raksträckorna men hö. o vä marsch va hon inte med alls måste få hjälp av fröken där......Vill ha henne mer snabb o med i svängarna....hon halkar efter o kommer då för långt bak o ingen kontakt med mig...


Läggandet ok men hon är inte riktigt med mig men hon lägger sig o ligger kvar....


Inkallningen var en 10 poängare bra tempo o jätte duktig har hon blivit med snabba ingångar skitsnyggt!!!!  



Ställandet stanna hon om ngt snett men börja gå emot mig på återgången så det blev lite dk där...


Apporten tjuva hon den räven   hon tog den inte men va framme o nosa o på väg så det gjorde vi om o då gick det bättre....


Hoppet oxå en 10 poängare jätte fin fart o hopp o kanon ingång snabbt o snyggt!!

Duktig flicka!!!!!!


Vet va vi behöver träna mer på !!!


Snart drar agility träningen igång den  4/4 med att vi träffas 3/4 för att göra bla lämplighetsprov tror jag det hette.....

Ska bli jääättte kul!! skönt att ha nåt komplement till lydnaden...


Vore kul om fler fick upp intresset för lydnaden i Åtvid så vi kunde va ett gäng som träna ihop, jag o Therese prata om det lite igår vi kanske får slå ihop våra huvuden o se va man kan göra för att väcka intresset hos hundfolket här finns ju massa vägar man kan gå lydnad,rallylydnad o freestyle o massa kul jag vill pröva allt!!,  o träffas massa hundintresserade människor o dela erfarenheter skulle va jätte kul!!!

  

just det ja ett sista ord i trafiken framförallt i fallakurvorna!!!

Håll åt er i KURVERA jag blir galen på alla som inte kan ligga på rätt sida av vägen!!!

Kram   


 
 
Ingela

Ingela

15 mars 2011 09:06

Vad duktiga ni är! Det är värmande läsning för en fröken! Att ni inte går kurs en dag i veckan för en instruktör i Åtvid, kanske dag tid eller morgon för er som kan. Så ni kommer i gång med ett gäng. Görs för lite för lydnaden överallt enligt mig.... hihi Kram

http://www.ostanvindens.se

Evelina Stahre

15 mars 2011 22:47

Jag det vore kul med ett gäng som peppar varann i träning o tävling!!!
Jag får jobba vidare på det....
kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Stahre - 6 januari 2012 20:03

Nu ger jag mig på en ny blogg ni är Välkomna dit!!   http://hollanbollan.wordpress.com/           ...

Av Evelina Stahre - 2 november 2011 21:55

LP22222222!!!!!!!!! JIPPPIIIIII!!!!!   Åh va kul att vi tog vårat Lp2 i Västervik i söndags        Det var inte våran bästa tävling lite små saker som gick tokigt men är jätte nöjd....   Såg här ser vårat resultat ut: Domare: Nils Be...

Av Evelina Stahre - 23 oktober 2011 20:31

Idag 170p o klassvinst i Valdemarsvik!!!! Jippi!!!           Gud va kul!!! Kände mig väldigt lugn o förväntansfull idag när jag åkte till Valdemarsvik för tävling :) Har inte tränat lydnad sen i onsdags så hon vilade sig väl i form h...

Av Evelina Stahre - 16 oktober 2011 17:54

Oj oj vilken helg!  Super härlig instruktör, super härliga människor med sina hundar o super härligt väder kunde ju inte bli bättre.. Men så snurrig i bollen jag är mkt nya saker har jag lärt mig både praktiska saker o teoretiska... Det är ju s...

Av Evelina Stahre - 12 oktober 2011 21:47

Idag körde vi igång igen har låtit Hollie vila efter helgens tävlingar..   Det var samträning uppe på klubben här hemma så åkte dit, vi var ganska många så det var riktigt roligt att så många kunde träna idag.. Värmde upp en stund o hon kändes ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simba

  

Missan

  

Ludde

  


Ovido - Quiz & Flashcards